9 nov. 2007

Den stora sångutmaningen!

Jag har gett mig *piiip* på att lära mig sjunga denna fantastiska lilla barnvisa med eko, precis som den hörs på inspelningen med Alice Babbs och Titti Sjöblom! Varför? Jo, för att min kamrat Erika kommer och äter middag med mig nästa fredag och hon KAN! Och eftersom vi satt och spekulerade om att vi skulle sjugna den i kanon (hmm jo det va rödvin med när detta bestämdes) sist vi sågs, så är det alltså hög tid att börja öva! Försök själva ska ni få se, lätt e det inte!

Droppen Dripp och Droppen Drapp
satt på var sin isetapp
ovanför vår förstutrapp
Droppen Dripp och Droppen Drapp

-Hej sa Dripp till Droppen Drapp
trivs du bra uppå din tapp?
-Åjavars, sa Droppen Drapp
fast min sittplats är rätt knapp!

-Hördu du, sa Dripp till Drapp
ska vi hoppa ner i kapp
ner på våran förstutrapp?
Så sa Dripp till Droppen Drapp

-Hu så högt! sa Droppen Drapp
såge helst jag hoppa slapp
men det gör väl hipp som happ
låt oss hoppa ner i kapp!

Och så hoppa Dripp och Drapp
från sin istapp ner i kapp
ner på våran förstutrapp
och blev platta som en knapp!

Inga kommentarer: