21 aug. 2007

Toppen eller botten

Ryggmusklerna
Idag va det åter dax för ryggmusulaturen att få sig en omgång! När det gäller just ryggen är det för mig endera toppen eller botten, det vill säga endera får jag konakt med musklerna och dom jobbar som jag vill, eller så blir det bara pankaka av allting. Det finns alltså inget mellanläge när det går sådär! Idag var en toppen dag! Detta berodde troligtvis lite på att jag fick lite extra hjälp i "sittande rodd" övningen då en av instruktörerna på gymet lånade ut sitt knä och hade det i ryggen på mig, allt för att jag inte skulle fuska och böja på den. Utöver Sittande rodd körde jag "fusk chins" dvs i maskin med minusvikt (jag är på tok för svag totalt sett för att orka dra upp mina kilo "för hand" än så länge), Lastdrag med brett grepp mot bröstet samt Hantel rodd.

Lite smått och gott
I övrigt så hann jag även med baksidan av axeln i maskin eftersom jag visst glömde det igår! Det var även tänkt att jag skulle köra framsida lår, men efter förra veckas katastrofala träningsverk bestämde jag mig för att bara köra bensparksmaskinen, men däremot köra fler set än jag brukar. Jag började väldigt lätt och ökade succesivt upp till den viktbelastning som jag hade förra veckan. I det sista settet "droppade" jag ner igen och körde till det sved ordentligt i låren!

1 kommentar:

Puma sa...

Du har blivit utmanad på min blogg!! Tror det hela gårut på att du ska lista dina fyra favoritbloggar...