15 aug. 2007

Finns det en rullator att låna?

Är fika kultur?

Stumma och onda ben
Nu är det faktiskt inte så roligt längre för nu börjar mina ben att göra ont och min kropp reagera på att jag äter annorlunde än jag gjorde för några dagar sen. Benen är så där stela så ni vet att om man sitter lite för länge så är det en pina att ställa sig upp och att sätta sig på toaletten är förenat med dödsångest. Visst man skall inte klaga på träningsverk, det är ju faktikst ett bevis på att man gjort något, men nån måtta får det väll va?

Kul-tur kaffe
Efter jobebt idag träffade jag syster yster och vi hade bestämt oss för att gå på kulturfestivalen. Nu blev det inte så mycket kultur utan en fika på Kulturhusets tak (Stockholmsterassen) eftersom det enda som fanns att tillgå va trummor på Sergels Torg vilka vi hörde från vårt fika hak!

Kvällsmat och matlådor
Ikväll blev det köttfärs och pasta till middag. Det smakade inte lika gott som min nya favorit tonfisksåsen. Jag har haft problem att få min "fisk i vatten" att smaka något, men när jag surfade på Body här om kvällen efter ett annat recept som jag hittat där en annan gång, så fann jag denna lätta men välsmakade anrättning:
Värm en kastrull och häll i den största delen av vattnet i den varma kastrullen. "Stek" sedan gul lök i spadet och när löken nästan är mjuk häll i tonfisken och resterande av spadet. Låt "steka" en liten stund. Krydda sedan med en dutt tomatpuré, salt, peppar och oregano. Vill man sedan få det extra kletigt kan du ha lite Lätt CF och "gegga" ihop det (jag kör utan CF). Blanda med kokt pasta och ät! Gott som i smaskens!

Inga kommentarer: