18 aug. 2007

Lördagsgodis!

Äta mer, äta annat!

Lördag, min "ätardag"
Idag är det lördag och för mig innebär det att jag frångår min diet för en dag och unnar mig saker som jag är sugen på. Jag vet att det finns olika sätt att se på så kallade ätardagar, men för mig innebär det att jag kan låta bli kycklingen för en dag och äta sånt som jag är sugen på. Det är också på lördagar som jag kan gå på middag utan att tänka på vad jag stoppar i munnen eller kanske ta ett glas vin utan att känna att jag slarvar i dieten.

Det innebär alltså inte att jag stoppar i mig pizza, hamburgare och chips varje lördag utan istället att jag äter det jag just nu längtar efter. Idag va det en smörgås till frukost, hemlagad lasagne till lunch och till middag blir det korv stroganoff med potatismos.

Prommenerat och städat
Har även hunnit med att gå bort till Street på Hornstulls strand, handlat mat till nästa vecka och städat min lägenhet. Så nu luktar det Ajax Citron och nytvättade kläder i lägenheten och jag väntar bara på att de sista maskinerna i tvättstugan skall bli klara så kan jag ta lördag kväll ordentligt!

2 kommentarer:

Terese sa...

Kanske du och Puma ska köra morgonpasset på Hötorget imorrn bitti? Jag ska i alla fall vara med på klassen. Det verkar som att det är Apollo som ska köra. Då blir i alla fall jag glad eftersom han älskar schlagers lika mycket som jag gör.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Apollo i 55 minuter en måndagsmorgon... hahaha det är självmord *s* Tyvärr blir det ingen morgonträning i morgon, men desto mer efter jobbet! Däremot kan jag hålla med dig om att schlagers är kul att spinna till, säger en schlagernird som jag!