17 aug. 2007

Dag 5

Planen var en, utgången bev en annan

Ledig fredag = lunchträning
Idag har jag varit ledig vilket jag har utnyttjat till fullo fram till nu. Ställde klockan på 7, åt efter en timme en något större frukost eftersom jag insåg att det skulle vara svårt att hinna med det första mellanmålet idag. när klockan var halv tio stod jag utanför dörren på väg upp till SATS i Liljeholmen. Jag var ute i god tid eftersom planen var att hinna med lite styrketräning innan de inbokade passen. Jag gick upp till Midsommarkransen (en prommenad på ca 40 minuter) men efter ungefär halvtid så mötte jag C och lilla Max. Det var ett bra tag sen vi sågs så jag varju självklart tvungen att stanna och prata lite skit, vilket höll på i ca 20 minuter, så där sket sig alltså planen jag talade om innan.

Nu gjorde inte det så mycket eftersom jag hade bokat både Core och vad jag trodde 45 minuter blå spinning. Det senare visade sig vara 55 minuter och i slutet på klassen tackade jag min lyckliga stjärna att jag inte hade hunnit med styrketräningen. Å som ni alla vet så står ju hantlarna kvar tills i morgon!

Benen
Jag har fortfarande en brännande känsla i låren som gör att är jag still för länge så är jag som en gammal bil, väldigt seg i starten. Men det känns, eller så inbillar jag mig, som att spinningen idag i alla fall gjorde lite nytta för träningsverken. Annars va det väldigt segt på spinningen. Det var dock inte flåset det hängde på utan just musklerna. Det var inte för änns i slutet av passet som jag kände att jag kunde ta i och få svar från benen. Kan tyckas lite bortkastat att sitta där och trampa när man inte får något gensvar, men för genomblödningens skull var det värt det!

Eftermiddagen
Å nu sitter jag alltså här, ny duchad, ny äten med en stor balja kaffe och mår så där oförskämt bra. Funderar på vad jag skall göra med resten av dagen, men det löser sig nog. I värsta fall får jag ta hand om mig själv lite, å det är ju inte fy skam det heller!

2 kommentarer:

Puma sa...

Härligt med lediga dagar!!! Då var det nog Lisa du körde för... vad tyckte du?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nja.... sådär... men man gör det ju inte bättre än vad det är så tja... *s*