21 aug. 2007

Inte glömma!

För att komma ihåg måste jag skriva, å skriver jag så kommer jag ihåg!

Spinning
Smet lite tidigare från jobbet idag för att hinna med ett spinningpass klockan 17. Eller tidigare och tidigare, eftersom det inte va någon morgonträning i morse kunde jag vara på jobbet innan åtta och då kunde jag ju smita strax efter fyra! Flextider e bra grejer!

Hade igentligen tänkt att köra vid halv sex, men eftersom min kompis A var väldigt kaffesugen och massa skvaller att berätta, ändrade jag glatt min bokning så att jag hann med både och! Jag körde på Zenit idag och hon som satt där framme hette Angelica (har jag för mig). Jag har kört för henne innan och hon tillhör defenitivt mina favoriter! Kanske inte för att passen är annorlunda eller galna, utan för att hon är noga med att hela tiden ange rätta och exakta tidsangivelser vilket jag gillar! och idag var det ännu mer mentalt viktigt eftersom jag va dum nog att cykla samma dag som jag hade kört framsida lår. Så idag va det alltså mentalt väldigt skönt att veta vad som väntade, hur länge och vad som kom sen!

Mental note
Nu till mina kom-i-håg! För det första, inte hoppa över spinningpasset på måndagar så man måste ta igen det på tisdagar det vill säga samma dag som jag kör framsida ben. Detta går dock att rucka på om man lägger styrketräningen i samband med spinningen eller om man kör spinningen på morgonen, samt att man inte kör 55 minuter, annars är det big NO NO!

För det andra, by plats på mellanmål 1 och 2 när jag skall styrketräna de stora musklerna. Att rapa ägg och samtidigt ta i för kung och fosterland är inte att rekomendera!

För det tredje, skaffa sig en extra "skak-mixer" till proteinpullvret så jag inte häller pullvret i fuktig mixer efter frukosten, det blir inge bra då!

Och tillslut, ta med en extra handduk, eller ännu hellre ha en extra handduk på jobbet till de gånger jag skall träna dubbla pass på dagen, för att försöka bli torr med en redan väl fuktig handduk är inte trevligt!

Tllslut, dagens Måste ha: Torkade aprikoser, men det får jag spara till på lördag (låt det gå fort till lördag)!

2 kommentarer:

Ord sa...

Hej!
Wow vilken ambitiös tjej du är(tittar lite missbelåtet på min degsäckiga mage....)vad duktigt:)
Hoppas du mår bra!Kram Ehwa

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack Ehwa!
Ja man gör så gott man kan vet du ;)