9 okt. 2008

Styrketräning på Vasagatan

Vem har sagt att styrketräning är tråkigt utan svettdroppar i pannan? Då har man inte tränat med Nilla och Puma!

Idag tränade vi på Vasagatan, ett SATS gym utan gruppträningssalar och spinningcyklar, men med en bubbelpool och hantlar för den som vill! Vi hoppade glatt över bubbelpoolen och gick direkt till hårdträningingen som tillslut blev 45 minuter av intensiv intervall träning!

Som jag sa innan var jag otroligt sugen och laddad för dagens träning! Det nästan spratt i kroppen och klockan kunde verkligen inte gå tillräckligt fort innan det va dax att packa ihop väskan och släcka ner datorn för dagen! Men tillslut blev klockan fyra och jag fick äntligen gå hem!

Bröst - axlar - mage
Dessa muskelgrupper skulle tränas idag och så fort vi klev ut i gymet var vi nästan löjligt effektiva. Vi började med bröst och körde vår traditionsenliga supersett med hantelpress och hantelflyes med hantlar och eftersom vi även ville få med lite rumpa användes återigen pilatesbollen! Därefter gick vi över till axlarna! Puma körde sina drag mot hakan på balansplatta och stod otroligt stadigt, själv stod jag vingligt kvar på golvet *s* Min balans i fötterna är fortfarande inte helt OK, men snart ska även jag försöka mig på det vingliga!

Efter det va det så dax för hat-kärleken hantelflyes med droppsett! Vi konstaterade både jag och Puma att det va tungt så att ha sällskap va otroligt viktigt! Hade jag varit själv hade jag gett upp långt innan slutet, men inte då, för idag hade jag min aldeles egna PT på gymmet! Tack vännen! Vi avslutade med baksida axel på pilatesbollen, men då darrade det ganska bra i armarna kan jag lova!

Å så va det bara magen kvar! Först blev det vanliga crunches på boll och sedan utnyttjade vi det faktum att vi var två! Det kastades bollar till varnadra, vi övre magen med att trycka ner varandras fötter och vi körde dynamiska sit-ups tillsammans! Härligt, svettigt och grymt kul!

Trött men lycklig

2 kommentarer:

Puma sa...

ja det var skitkul idag - tack!! undrar hur länge träningsvärken komme sitta i denna gång...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Haha, lagom till torsdag eller så *skrattar*