25 okt. 2008

Dag 1 - Nillas egen Boot Camp!

Första dagens på Nillas aldeles egna "mini botcamp" är avklarad! En gjord, en kvar således!

Här har jag befunnit mig hela morgonen idag! Nere i källaren på SATS vid Odenplan. Eftenligen gillar jag inte alls denna anlägning just på grund av att den ligger långt nere i källaren utan något som helst dagsljus, men idag fick den duga gott till mitt egna lilla mini boot camp!

Planen var som sagt att börja med cykel och döm om min förvåning när jag insåg att dom hade rustat upp spinningsalen och fått nya cyklar! Det första passet var riktigt hårt! Vi startade med 20 minuters envetet trampande i den svettiga pulszonen 75-80%. Det va blandat med backar och raktsträckor men vis kulle hela tiden känna att vi hade mycket kvar att ge! I slutet trycktes det till i en liten spurt och sen va det dax för den aktiva återhämtningen någon minut för att sedan ta oss an den andra dele, vilket var intervaller. 5 stycken hann vi med: 3, 3, 4, 4 och 2½ minut med en minuts vila emellan!

Jag hann varken varva ner och än mindre stretcha efter detta pass, utan sprang direkt in till airobicssalen för att rafsa ihop hantlar, stepbräda och allt annat man behöver till ett muskelpass. Jag ska väll villigt erkänna att jag inte tog ut alla benövningarna till max idag, dom va rätt sega efter backarna, men allt annat gjorde jag så gott jag kunde. Det var ett helt OK "Muskel pass" med mycket funtionella övningar och ännu mer balans! Tyvärr avslutades det med både armhävningar och "stå på alla fyra för ländryggen" vilka jag fortfarande är oförmögen att göra, så där fick jag improvisera lite lätt (men vad gör man istället för armhävningar?).

Nu va hälften gjort och det vå återigen bara att rafsa ihop resterna och springa tillbaka in i spinningsalen, men den här gången visste jag vad som väntade! 30 minuter spinning och det programmet kan jag sen tidigare eftersom det är det jag och Ciz kör på tisdagsmorrnarna! Alltså va det bara att trampa på, igång och iväg utan några krusiduller!

Å så avslutade jag hela förmiddagen med 30 minuter Crore! Magen sved i slutet på passet och stretchen efteråt va i princip underbar och väl i omklädningdrummet kände jag mig stolt och näjd över denna förmiddag!

Belöningen

Ja som ni ser, belöning blev det efteråt! Jag spatserade bort till Café Sirap och åt brunch med amerikanska pannkakor! Men det va jag värd för det är ju ändå lördag *s*

2 kommentarer:

Puma sa...

bra att du äntligen fick dina pannkakor - och en bra boot training day du fick till!!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Mmmm äntligen fick jag mina pannkakor! *s*
Tack tack, jag hoppas få till en minst lika bra dag i morgon!

Kämpa på där nere i gtb nu tjejjer!