15 okt. 2008

Spinning,middag och promenad!

Gääääsp, ja att sova var inte helt fel *S*

Spinning
Igår körde jag SATS PulsSpinning, dvs spinning med deras Activo system! Det var länge sen jag gjorde det senast eftersom jag aldrig får till mitt pulsband som det ska och på så vis alltid får en felaktig bild av min träning. Igår va det inget undantag, först hade jag ingen puls alls, sen låg jag enligt systemet och fiskörde och tillslut knäppte jag av mig bandet och köre på känsla! Det finns ju liksom ingen anledning att titta på en skärm som visar fel!

I övrigt va passet ganske lagom! Inget uppseendeväckande eller svinjobbigt, utan mest bara att ligga och nöta rund 75-80% av maxpulsen där svetten sprutar ur pannan men man känner sig förhållandevis fräch i benen! För mig va det precis lagom efttersom jag var trött som bara den!

Middag
Efter träningen va det så dax för att möta upp ett gäng glada flix, närmare bestämt Puma, Terese, Ruth, Coola Karin och Sofy för en middag nere på Kungshallen. Det åtsmat och babblades om både skidåkning, träning och Vasaloppet (bland annat) mellan tuggorna och jag tror att vi alla både var mätta och belåtna efteråt!

Morgonprommenad
Å så kom då morgonenen igen och i natt har jag nog fått ihop 4 timmars sömn vilket jag iof tror mest berodde på utmattning! Men oavsett detta är 4 timmar mer än 2 och jag kan konstatera att det i alla fall går åt rätt håll. Däremot varken orkade eller hade jag motivationen att åka iväg på morgonspinning i morse vilket jag faktiskt hade plannerat för. Istället gick jag upp för att hinna med en runda på ca 30 minuter innan det var dax för duchen och jobbet!

Nu har jag hållit på med denna morgonutmaning i en vecka! Fortfarande tycker jag inte om klockan på morgonen, jag börjar så sakterliga vända dygnet så att det inte är döden att gå upp runt 5. Jag börjar ju bli ganska trött redan vid 10 på kvällarna och masar mig då i säng istället för att sitta och glo på värdelös TV mitt i nätterna! Jag hoppas dock att kroppen vänjer sig ännu mer ju längre tiden går!

2 kommentarer:

Cizzi sa...

Att den inte visar någon puls beror förmodligen på att bandet inte får kontakt. Testa med lite blågel på elektroderna så funkar det bättre. Blågel bör finnas i lokalen, annars får du be dem köpa in det. Finns på apoteket.

Sen är det ju så att systemet räknar ut en uppskattad maxpuls utifrån din ålder och du kan behöva kalibrera 5-20 slag upp eller ner innan du hittar rätt. Men när du väl är rätt så är det guld =)

Mia sa...

Be om hjälp och råd av intruktören! Det kan räcka med att fukta med vatten, du ska förmodligen köra med högre maxpulsinställning än vad datan räknar ut.
Kör några gånger och testa dig fram, det är värt det!
Höj upp den med tio slag eller så. .
Eller du kanske har bandet för löst så att det inte är kontakt hela tiden? :)