26 okt. 2008

Nillas mini Boot Camp - dag 2!

Planen var ett pass spinning, det blev inte riktigt som jag planerade!


Odenplan

Utanför SATS Odenplan, det va lite gråare idag än igår

Jag vaknade som sagt var löjligt tidigt i morse och efter frukost och lite morgon TV kände jag att benen inte rikgit var återhämtade från gårdagen. Så eftersom jag änå både var pigg och mätt bestämde jag mig rätt kvickt att ett 45 minuters pass på förmiddagen kanske inte var ett allt för dumt alternativ, i alla fall för att väcka upp benen. Jag behövde ju inte ta i så hårt!

Jag begav mig alltså återigen till SATS Odenplan och bokade in mig på ett gult 45 minuers pass i rent återhämtnings syfte! Ja just det ja, jag sitta och återhämta mig på en spinningcykel, när hände det senast? och självklart lyckades jag inte alls. Jag körde på som vanligt, men så här efteråt tror jag att det va detta pass som räddade mig i slutänden. För jag lyckades faktiskt med mitt syfte, jag väckte benen och jag kände mig återigen pigg och stark!


Efter passet fick jag i mig frukost nummer 2 på ett närliggande café, tog bussen till Fältöversten och gjore dagens andra smarta drag, nämligen att inhandla mig ett par "blöj byxor" på Inter Sport och sen tog jag bussen tillbaka en station (det regnade så att promenera kändes inte så lockande) bort till nästa SATS center!

Stadion

Nu va det alltså dax för passet som jag hade plannerat för, ett två timmars team pass med tre instruktörer. Å just där blev jag lite fundersam, tre instruktörer på två timmar kunde väll inte stämma, och visst hade jag rätt, det stämde inte. Den tredje skulle ju köra en egen timme och vips blev två timmar tre!

De två första passen var cykel pass anpassade för just långtids cykling. Långa partier, både backar och raksträckor, som succesivt under de två passen, byggdes upp gällande både intensitet och puls. Emellan pass ett och två blev vi deltagare utfodrade med både sportdryck (socker) och bananer för att hela tiden ha energi att ta av!

Å så kom då det tredje passet som var veckans Tour de Frans pass! Det har jag ju redan har kört med Terese, så jag visste vad som väntade, men likväl va det även idag ganska jobbigt! Å med tanke på att jag redan hade trampat 2 timmar, var den första, långa backen allt annat än behaglig! Det va ungefär här min rumpa sa upp sig, trots blöjbyxor (och jag kan inte änns fantisera om hur det skulle kännts utan) och när det återstod ca 10 minuter gav även benen upp. Jag trampade ur benen ordentligt och struntade i instruktörerna en stund, för att kunna ge allt de sista 5 minuterna vilket jag även gjorde!

Återhämtning direkt efter passet


Nu har jag kommit hem och troligvis ätit jordens godaste micro mat. Inte för att det smakade gott, utan för att jag va löjligt hungrig och aldeles för lat för laga något! Men innan den här kvällen är över ska jag försöka fylla på med ännu mer energi, jag ska bara hitta något att knapra på!


Summering
Så på det här sättet blev 2 timmar plannerad spinning 3,45 och summerar jag min egen lilla mini Boot Camp i helgen kan jag ganska kaxigt titta tillbaka på helgen och känna mig ganska stolt över mig själv. Fördelat på två dagar har jag skrapat ihop ca 6½ timmes träning fördelat på 5 timmar och 15 minuter spinning, 55 minuter "muskel" och 30 minuter Core. Inte helt illa pinkat eller hur *s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Galenpanna!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nej då, jag va bara lite uttråkad *S*