3 okt. 2008

Jag har antagit en utmaning!

Nu vaknar tävlingsmänniskan i mig, nu ska jag vinna!

Nikes morgonutmaning
Med tanke på att jag från och med måndag ska börja min resa till Berlin borde jag börja gå lite mer än vad jag i vanliga fall gör. I precis rätt tid utmade Nike alla som ville att vara med på hennes "träna på morgonen i 30 dagar-utmaning" ! Självklart hakade jag på, med start måndag den 6! Då ska jag inte bar utmana alla andra utan även utmana mig själv att faktiskt träna, eller rättare sagt röra på mig, minst 30 minuter på morgonen i 30 dagar! Gå, spinning, yoga eller vad det nu kan tänkas vara, spelar mindre roll, det som gäller är att komma upp ur sängen (vilket är det svåraste för mig) och röra på "fläsket" en stund i arla morgonstund! Så från och med måndag gäller det att ställa klockan!
Är det någon annan som vill vara med?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan gärna prova, men jag vetefan hur det ska fungera i praktiken! Promenad borde funka om inte spinning står på schemat, men med en klausul för snöstorm och sånt dårå...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nänänä... ingen klausul om snöstorm.... här e det 30 dagar som gäller *skrattar* enda klasulen du får är om Max *fnissa*

Anonym sa...

Barnpassningen på sats öppnar inte förrän kl 10. Är det fortfarande morgon då?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hahaha... nja kanske *s* elelr vi säger så här, för dig är det morgon! *s*

Karin sa...

Kul att du också kör Nilla! Jag börjar redan nu (efter bara 2 dagar) fundera på om den där streaken sen ALDRIG ska ta slut...bara fortsätta efter 30 dagar och se hur länge det funkar! För här kommer vi, de morgonpigga! Ja....sen iaf! =)

Karin sa...

...alltså jag VILL att den ska fortsätta menar jag ju. Skrev lite otydligt!

Sofy sa...

Hm, jag kanske skulle haka på? Hunden ska ju liks ut och jag promenerade ju före frukost nästanhela våren. Har bara blivit så... bekväm av mig. Men ja, jag ska absolut överväga detta. 30 minuter är ju ingenting egentligen, speciellt inte om man kan göra dem i promenadform då mina pass inte alltid lämpar sig att köra före morgonen. Min coach tycker allt som oftast att jag ska kliva ÖVER mjölksyratröskeln, det är inget jag gärna gör på morgonen...

Kram

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nike: jag vill me kunna gå upp på morgonen och tycka att det är bekvämt... det här ska bli spännande och se hur det går!

Softy: ja jag kommer att hålla mig till prommenader och för dig borde det ju en barnlek med lilla Spreja jue! Men enligt Nike ska man vara ombytt.. *s* så hon e lite strängare än vad jag är! *fnissar Haka på vet ja, du e hjätligt välkommen in i stora famnen *s*