13 okt. 2008

3 och 5/30

Jag går och går och går... å aldrig verkar jag komma fram!

Kom på att jag faktiskt itne redovisat lördagens (3/30) prommenad i marstakt jag gjorde hem till lille far! Visst den va senare än vanligt, men jag sov oxå ovanligt länge! Å för att göra två flugor på smällen tog jag mig, efter den nödvändiga baljan kaffe, till pappa för att fika och äta onyttigheter en lördag lunch, som för mig alltså blev brunch!

5/30
Måndag morgon, klockan ringde 5 och jag undrade om det var något fel på tidtagningen eller om klockan bara spelade mig ett spratt? Jag hade ju för bövulen precis somnat! Men nöden har ingen lag och jag har ju bestämt mig för att lyckas, så det var bara att öppna det små blå, trotsa mörkret och ge sig ut! Dryga 30 minuter blev det runt Telefonplan, Hägerstensåsen och hem igen och väl där va det bara att lägga till en högre växel för att komma vårltidigt till jobbet eftersom jag var tvungen att vara elert och pigg redan klockan 8 då jag hade dagens första möte!

Nu har jag hunnit med att vara hos tandläkaren (igen) för att hämta ut min nya "kompis" bettskenan! Jag måste ha den för jag är rädd om mina nya tänder, men jag bävar för hur "utsövd" jag kan tänkas vara i morgon bitti då jag vis av tidigare erfarentheter vet att jag inte sover så speciellt bra med bettskena, då jag inte får mitt "knark" under natten, dvs endorfinerna jag utsöndrar i kroppen när jag gnisslar tänder.

Inga kommentarer: