18 mars 2008

Tisd 18/3 - Rygg-Biceps-Mage

Nu är planen gjord och siffrorna ifyllda! Lunchpasset är genomfört!

Rygg - Biceps - Mage
Börjar gilla den här splitten som Puma norpade av SportySpice och som jag har lånat av Puma! Tänker nog köra på den ett tag till innan jag vänder tillbaka till FitnessMagazine splitten igen! Variation roar och jag vill bli road!

Idag va det alltså dax för rygg, biceps och magträning på gymet! Passet hade jag egentligen plannerat till igår, men då hann jag ju varken träna på dagen eller efter jobbet, allt beroende på straffkommendering (jag bar möbler, så hilmans tråkigt kan jag berätta) vilken jag iof ser som funktionell träning, så då får man ändra i sina planer! Men vad gör det, huvudsaken allt i planen blir gjort!

Nå väl, slutsnackat om vad och varför, nu koncentrerar vi oss på det som är genomfört! Lastdrag i CC (brett grepp), Sittande rodd, Chins i maskin (med minusvikt) samt ryggresningar för ryggen. Alt. hantelcurl, Bicepscurl med stång och koncentrations curl med hantlar för biceps och slutligen "Mage på bänk" samt "vridningar" (typ magrodd) med extravikt för den kära magen. Avslutade dock alltihop med ett par (räknade inte hur många det blev, men typ 30 eller nått) sit-up:s liggandes på pilatesboll tills det brände rejält och det inte fanns den minsta lilla kraften kvar.

Efter passet knaprade jag en riskaka och sörplade lite protein och nu sitter jag här ivrig för att få äta lunch! Kyckling wallenbergare med potatismos och lingon och gröna ärtor ligger i dagens lunchlåda och jag kan knappt vänta tills klockan blir tolv, men se det ska jag!

Inga kommentarer: