10 mars 2008

forts 10/3 - Spinning

Efter ett varv duknade fingret, efter två kändes det knappt!

Långa backar
Idag va det dax för Pias dubbelpass i spinning igen och idag va det BACKAR! Jag, Puma och Coola Karin satte oss längst fram och var redo för en färd utöver det vanliga! Först en lång, seg med fartlekar i mitten, sen 5 minuters raksträcka och avslutningsvis en ännu längre (jaja vi fick 30 sek återhämtning efter 9 min ungefär, men det räknas inte), ännu tyngre backe som avlutades en minut innan målsnöret med en spurt! Å så tog vi så klart om alltihop en gång till!

Som vanligt, vid ett dubbelpass, är uppvärmningen på andra rundan den mest krävande rent mentalt! Det är då det gör ont i rumpan, det är då tankarna kommer om att man inte orkar och det är då musklerna i benen säger ifårn lite grann. Kommer man bara över det rullar det på galant och personligen går det alltid bättre andra rundan, om passen är lika dana, eftersom jag då vet vad som komma skall och jag vet var jag kan trycka på ordentligt!

Fläktproblem
Tyvärr infann sig inte den riktiga spinningmagin idag, vilket både jag och Puma konstaterade på vägen hem. Kanse berodde det på fläktproblemen som infann sig i början på första klassen (man undrar när sats hötorget skall fixa ventilationen i taket så vi slipper de små "bordsfläktarna") när några vill ha igång dom å andra inte, eller va det så att vi inte va fullt fokuserade? Nå väl, det e svårt att veta. Men jag hoppas att magin snart kommer åter igen!

Nu har jag fått i mig middag och snart väntar en kopp "godnatt te"! Sen e det bara CSI och Natti Natt kvar av den här dagen! I morgon väntar nya utmaningar och förhoppningsvis ett lite mindre ömmande finger, eftersom jag i morgon plannerar att prova Yoga för första gången på väldigt länge!

Inga kommentarer: