27 mars 2008

Protein fluff

Jag har varit duktig och köpt "Natt proetin" dvs det långsamma proteinet Kassein! Men tyvär smakade det jag fick hem riktigt illa! Så idag provade jag att blanda mitt hemska pullver med något annat än vatten. Mixen blev 1 dl färdig blåbärssoppa (utan tillsatt socker och annat krafs), 2 dl Otely Havremjölk och så pullvret som har smaken Jordgubb - Hallon! Resultatet blev faktiskt helt ätbart! Men i morgon blir det till att minska på mjölken en aning, för att få fram det riktiga fluffet!


Matsummering
Dagens totala intag blev 1407 kcal enligt Aftonbladets Viktkoll. Lite i underkant kan man tycka, men det beror på bristen av frukost här hemma i morse. Detta är nu åtgärdat i Konsumbutiken på vägen hem, så detta kommer inte bli något problem i morgon. Maten har fördelats på frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kvällsmål! Det är mycet ätande och ännu mer matlådor mina vänner!

Nu är det däremot natti natt!

Inga kommentarer: