25 mars 2008

25/3 - Monster spinning!



Tärningen var kastad, utmaningen antagen, ikväll va det bara genomförandet kvar!

55 + 45 + 90
Ikväll va det dax, ikväll skulle vi bekänna färg, ikväll va det en utmärkt dag för spinning! Jag mötte upp Coola Karin klockan 17 för att genomöfra det första av dagens tre klasser. Puma kunde tyvärr inte närvara på den första klassen, men hon kom till den andra och körde så pass hårt att hon snart va ikapp oss!

Både första och andra klassen gick oförskämt bra idag. Jag hade hur mycket ork och kraft som helst, jag fick inte ont i rumpan och det flöt på bra. Däremot under den sista och längsta klassen sved det i rumpan (eller igentligen längre fram, otroligt oskönt kan jag meddela), benen domnade i mitten av klassen och hjärtat pumpade oförskämt fort mellan varven. Men det va skönt och med tanke på att jag faktiskt hade gjort första halvan utan några större problem, fanns det inge en chans att jag skulle mesa in i det sista. Nej fullt ös var det som gällde och jag både trampade och hojtade så gott jag kunde!

Idag kändes faktiskt inte uåppvärmningarna så långa heller vilka annars brukar va det mentalt jobbigaste om man kör två klasser. Men däremot så va den gula klassen i mitten både seg och trist! Så här i efterhand har jag faktiskt funderat på hur det va i början, när jag började träna så här ordentligt Då va de gula klasserna tokjobbiga och den stående cykligen jämstallt med döden. Idag stog jag upp för att "vila" (ja i alla fall rumpan) och tyckte att den gula klassen mest kunde jämföras med en transportsträcka. Tänk va det kan ändras på lite mer än ett år!

Höjdpunkten under kvällen var de sista 8 minuterna på den sista klassen. Då va jag så trött att jag kunde betalat vad som helst för att få gå av men istället för att tänka i dessa banor skrek jag mig hes och trampade på i ett väl högt tempo. Då kan jag meddela att endorfiner och aggretioner sprutade ikring mig!

Tack!
Tack Karin och Sara för att jag fick va med i ert galna upptåg och för att ni hittade på något som jag kunde va me på (ja, jag kan ju inte springa, inte än i alla fall)! Tack för att ni får mig att göra såndana här galna saker som är tokigt sköna efteråt!


Mental note!
Och tillslut ett par saker att komma ihåg. Till nästa gång jag kör mer än 2 pass spinning på raken MÅSTE jag skaffa mig ett par löjliga byxor med blöja! Detta går nämligen inte, det gör ONT och jag har fina friktions sår mellan benen! Det svider rätt bra kan jag meddela!

Nästa gång jag kör mer än 2 pass på raken måste jag komma ihåg att ta med mig egen energi (protein) som jag både kan stoppa i mig mellan passen men även efter! En banan räcker inte som enerig!

Till nästa gång, kom ihåg känslan jag har nu, den är underbar, jag är stolt och faktiskt ganska mallig över mig själv! Så det så!
PS
Glömde en viktig sak, nästa gång ska jag ha med mig 2 vattenflaskor, minst, så jag slipper springa och fylla på vatten i tid och otid. Å på tal om vatten, nu ska jag dricka massor, känner den begynnande huvudverken komma, den som signalerar att kroppen behöver vätska!

3 kommentarer:

Karin sa...

JÄTTEBRA jobbat ikväll Nilla!! Och visst får man ont i rumpan efter lång spinning men så är det, gäller bara att härda ut...hehe =)
Sov så gott!

Löpning & Livet sa...

Bra jobbat!

Terese sa...

Duktiga du!