26 mars 2008

forts 26/3 - Body Balance

Det var segt, jag hade ingen lust MEN när det väl va över va det underbart!

Body Balance
Idag va det plannerat och bokat för en Body Balance på SATS Stureplan. När det va dax att gå från jobbet kände jag verkligen inte för det, när jag klev av tunnelbanan ville jag verkligen inte gå dit. Men efter ett varv i Sturegallerian (där jag förövrigt bara glodde lite lätt) mutade jag mig mentalt med en solning innan passet och gick dit.

12 minuter i solariet blev min belöning för att ha gått dit och när det va över va det ju bara en kvart kvar innan passet började och då fanns det ju ingen anledning att gå därifrån!

Passet idag va det nya, som jag och Puma körde för ett par veckor sedan på Odenplan. Jag tycker detta passet är något lättare än det förra. Endera är det för att undertecknad börjar bli något mer rörlig eller så e det faktiskt så att jag både börjar bli starkare och rörligare i kroppen. Jag hoppas så klart på det senare *S* Vad det än beror på så kan jag nu nästan trycka mig upp från liggande upp i hunden utan att behöva ställa mig på knäna, i alla fall nästan varje gång! Jag kan dra fram fötterna och vrida mig som man ska, nästan jämt. Men det ballaste är att jag på högerfoten faktiskt nästan kan stå på ett ben utan att ramla ihop i en liten hög. Sen att jag itne gör alla rörelser utan bara står just på ett ben, är ju en helt annan sak. men för mig, som inte änns kunnat de, är det ett stort framsteg! Nu hoppas jag bara att vänsterfoten ska bli lika bra!

Som avslutning på passet va det som vanligt den underbara avslappningen! Till och med det går lättare för varje gång. I början va det riktigt svårt att koncentrera sig på att just inte gör någonting utan bara vara, men idag va jag verkiligen i nuet, tankarna var där och då samt att kroppen kändes totalt avslappnad. Det var ett underbart sätt att avsluta dagens träning på!

Mat å sånt
Nu har jag fått i mig kvällens middag, som bestod av stekt köttfärs från igår tillsammans med en halv påse wock grönsaker och soya. Innan jag ska krama kudden blir det även lite extra nattprotein. Summan av dagen kommer då upp i ca 1700 kcal vilket är ett helt ok i dagsläget!

1 kommentar:

Puma sa...

duktigt duktigt. förstår att allt var segt idag, efter igår... ibland måste man muta sig själv!