10 mars 2008

10/3 - Styrketräning

Att få grepp runt en hantel e inte så lätt som man kan tro!

Rygg - biceps - mage
Första delen av dagens träning är nu genomförd! Det blev återigen en sväng ner på jobbets gym där rygg, biceps och mage stod på programmet! Dock va det lite svårt med greppet idag med tanke på mitt svullna och nu mer snart helblåa finger på vänsterhanden, så jag fick ta bort någon övning där det helt enkelt inte gick

Dagens övningar:
Lastdrag i CC med brett grepp, sittande rodd samt BellyBacks. Alternerande hantelcurl, koncentrationscurl och bicepscurl med stång samt sned magövning (du sitter på en bänk med rumpan så långt ut som det går, lutar dig tillbaka och "sparkar" ut benen), magövning på bänk (ligger på rygg, lyfter benen först rakt upp sen fäller dom ner tills du nästan släpper i ländryggen) och båten med vridning (sitter på golvet i båten, håll en vikt i handen och för den från sida till sida).
Emellan vissa övningarna körde jag baksida axel i maskin samt rotationscuffar för axlarna!

Passet idag kändes OK, dock hade jag faktiskt lite känningar i bröstmuskelaturen i vissa övningar vilket för mig alltid är possetivt! Nu hoppas jag bara att mitt finger skall återfå sin forna färg (visst blått e snyggt, men inte på händerna) och grepp så jag kan greppa stången på Pumpen på torsdag!

Nej, nu går det så sakta att skriva på tangentbordet, så nu lägger jag ner för stunden!

2 kommentarer:

Puma sa...

jeezus vad du hann med. själv har jag träningsvärk från igår.

Karin sa...

Akta så inte fingret ramlar av! ;) Bra jobbat där med träningen!