13 mars 2008

Statusrapport Träningsverk!

Torsdag 13/3, klockan är i skrivand stund 07:08 och jag befinner mig på jobbet! Återigen denna tidiga morgon! Idag vaknade jag klockan 05:00 helt utan väckarklocka?!?!? Ja vad ska man säga? Kroppen är en lustig manick!

Känner igenom kroppen: Nacke, axlar, armar, bröst känns helt ok! Utvilade och starka! I ländryggen pirrar det lite vilket beror på gårdagen marklyft men det är ingenting som är störande. Från midjan och neråt är det däremot ingen lek! Framsida lår svider, muskelfästet lår knä bråkar, vaderna tjuter, baksida lår gnäller! Resa sig upp är stelt, sätta sig ner graciöst en omöjlighet. Röra sig framåt (dvs gå) är även det en utmaning! När jag i morse va tvungen att "sprigna" till bussen... stängde busschoffören dörrarna och åkte fram och tog upp mig längs vägen... ja ni inser att det såg mer eller mindre lustigt ut va?

Men trots denna molande känsla av verk är det också underbart! Underbart att känna att man gjort något, underbart att känna effekten av sin träning. Det som är synd är att det just sker i benen som ju är motorn för hela kroppen och att man blir lätt invalid om dom inte funkar!

Nu är det dax för kaffe!

2 kommentarer:

Puma sa...

klockrent inlägg haha. förlåt, ska inte skratta... min bröstträningsvärk håller på att väldigt långsamt släppa. idag ska jag således träna styrketräning igen, dock inte bröst.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Man får skratta... jag skrattar åt mig själv! Du anar inte hur roligt det ser ut när jag hasar mig frm här i korridoren!

Styrketräning, idag? Ska du itne vila inför lördagen? Lyfta skrot på gym eller Pumpa?