28 mars 2008

28/3- Yoga på morgonkvisten

Morgonyoga
Nja, jag kanske inte va den mest vakna personen på klassen, inte heller den mest viga eller vältränade! Men oavsett det så va det faktiskt väldigt skönt att yoga på morgonen! Nu tycker jag iof att man inte får ut lika mycket av just yogan på morgonen, det tar lite för mycket energi för att väcka upp kroppen, men det funkade helt klart bättre än tex Pump! Däremot är fortfarande den bästa morgonträningen, enligt mig, spinning! Detta beroende på att då behöver man varken tänka klart eller för den delen tänka alls, bara att trampa på och svettas massor!

Dagens klass kändes alltså inte lika "lätt" och smidig som onsdagens BodyBalance klass eller förra veckans yoga. Jag va stelare än vanligt, jag orkade inte koncentrara mig på nuet i lika stor utsträckning som gångerna innan och benen kändes lite tyngre. Om det är spinningklasserna som gör sitt eller om jag helt enkelt inte va me lika mycket metalt idag som förra gången, vet jag inte! Men nått va det!

Eftersom jag åkte tidigt till gymet (ehh mentalt trodde jag nog att klassen började halv sju istället för kvart i) så fick jag mig en bra stund att landa både innan klassen men även i omklädningsrummet. Å när jag satt där i "hålet" mellan skåpen och bläddrade i den senaste Body, kommer en glad och pigg tjej och hälsar glatt! Det visade sig vara Felicitas som kände igen mig! Hon skulle köra spinning hon! Riktigt roligt va det att träffa ytterligare en bloggare i verkliga livet! Tack för att du kände igen mig eftersom jag varken va vaken nog eller hade ögonen på mig så jag såg specieltl klart!

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Haha! Det var kul att träffa dig i morse! :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Det samma det samma!

Anonym sa...

Det är alltif skönt att få träningen (eller iaf en del av den) avklarad redan på morgonen:-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Maria: ja om det inte vore för att morgonen är så eländgt tidigt! Men jo du har ju rätt i alla fall... lite