28 nov. 2010

Yoga fick avsluta helgen!

Jag satt ganska bra i soffan efter förmiddagens träning och det va inte helt lätt att ta sig därifrån. Men jag hade bestämt mig för att köra Yoga ikväll i Liljeholmen och hade faktiskt fått plats (det brukar vara sjukt lång kö). Så med bestämda (nå ja) steg gick jag ut i vinterrusket igen, mot bussen och åkte upp till Liljeholmen!

När jag väl var där var det självklart precis vad jag behövde. Visst, det va inte helt skönt att stå i hunden idag när musklerna i framförallt rygg och axlarna formligen skriker av träningsvärk. Men att få bli varm och “vrida rätt” är verkligen balsam för själen! Varför tar jag mig inte tid att göra det oftare?

Nu sitter jag återigen i soffhörnet och kan sammanfatta denna helgs träning till hela 6 timmar! Inte helt illa pinkat av en Nilla på ganska lågt energiintag!

Inga kommentarer: