19 nov. 2010

En svettig AW på spinningcykeln

Jag avslutade den här veckan på ett svettigt och energirikt sätt, nämligen med 55 minuter puls-spinning på Sats Liljeholmen.

Eftersom min mjölksyretröskel, just nu, lever lite sitt eget liv var det både skönt och ett bra kompliment att köra med pulsband (jag glömmer ju mitt eget hemma hela tiden) och kunde under klassen konstatera vissa saker.

Runt 78-79% slår mjölksyran till första gången, där gäller det att bita i och trampa igenom. Lyckas man bara med det håller den sig sedan undan ända upp till 91-92% där den slår till igen!

Men problemet är faktiskt inte detta, nej just nu är det musklerna och uthålligheten som är min värsta motståndare. Hjärtat orkar men benen tar slut! Därför längtar jag till att jag återigen börjar föra in riktig mat i mitt liv och får tillbaka lite energi i benen under spinningen!

Dagens pass gick förövrigt väldigt snabbt och bestod av intervaller. Långa extensiva, korta explosiva och så långa igen! Jag tyckte att jag bara satte mig på cykeln för att sedan kliva av igen!

1 kommentar:

Mattias sa...

Härligt att ha dig på plats! Bra jobbat efter omständigheterna, jag tycker du såg stark ut. Jag skrev lite om det här http://movingmusic.se/?p=85