3 nov. 2010

35 minuter av mjölksyra!

Jaha, så va det onsdag kväll och halva veckan är förbi. Var tar dagarna vägen? Visst att det e skönt att det går fort, men ibland kan man undra om det går lite för fort!

Idag lyckades jag smita från jobbet i tid för Pia spinningen, men kom ändå med andan i halsen in i spinningsalen efter ett stopp i tunnelbanan! Men jag hann och jag var med om än på en väl avskild plats inne i ett hörn!

Upplägget var enkelt med jävulusiskt! 4 minuter i backe, tungt och svettigt följt av 4 minuter snabbt och kvickt med lättare motstånd. Å så håller du på så i 35 minuter, helt utan återhämtning! I växlingarna mellan backe och raksträcka kom dessutom lite spurter! Svettigt var ordet sa Bill! Svettig, mjölksyrekrävande uthållighetsträning!

Trots min plats inne i hörnet kunde jag inte låta bli att skrika till då och då! Det gjorde så förbannat ont så jag var tvungen att få ut frustrationen och hoppades på att få hjälp. Jag tyckte dock att det va lite tamt med de senare, men efter klassen, när jag pratade med Pia (och hälsade på lilla söta Simone), fick jag ett kvitto (och ett tack) på att mitt tjoande faktiskt hade gett resultat. Pia hälsade att det syntes i ögon och ansikte att de andra i klassen hade fått energi och faktiskt skrek tillbaka, trots att jag inte hörde det från min avskilda plats!

Jag fick även en klapp på axeln samt att jag hade varit saknad de senaste veckorna, vilket självklart värmde gott!

På vägen ut ur spinningsalen ser jag självaste Sara sitta på en cykel! Det visade sig att hon hade varit lika sen som jag in på klassen och vi hade helt missat varandra! Det var synd att vi inte hittade varandra innan då det hade varit roligt att köra tillsammans!

Jag lämnade kvar Sara i salen, då den tokan tog 75 minuter till, medans jag själv stapplade ut och så småningom hem till middagen!

Nu sitter jag underbart trött i soffan och njuter av vad jag åstadkommit på dagens träning trots att jag fortfarande ligger lågt i energi! Jag njuter även av de faktum att jag under dagen har fått 2 fina kommentarer från arbetskamrater samt att jag i morgon skall få träffa lilla syster yster! Men någon bild får ni inte, jag e på tok för trött för att lyfta armen och ta ett kort idag ;)

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

kul att de dig idag nilla, lustigt att vi var på samma plats men i 2 helt olika ändar!!!