25 nov. 2009

Knäck i lurarna?!

Nu har jag äntligen varit hos läkaren, vilket jag borde ha varit för länge sedan. Men ni vet hur det är, man tänker alltid: Ähhh, det går snart över även fast man vis av erfarenhet borde veta att det inte alls gör det! Men nu är det alltså gjort!

Resultatet av läkarbesöket blev förutom de vanliga förmaningarna, en titt i halsen, koll av lungor och hjärta (det va nämligen liten risk för lunginflammations) och en titt i öronen, penicillin, ny hostmedicin och en feber och infektionshämmande tabletter.

Jag har nämligen öroninflammation, grym hosta som vägrar släppa taget som i sin tur leder till inflammerade och irriterade nerver i halsen. En ond cirkel behöver brytas och framförallt vill jag kunna sova på nätterna! I natt satt jag i min gamla gungstol och sov i 1½ timme!

Återigen kan jag alltså konstatera att mina öron är roten till mycket ont. Att jag fortfarande, trots att jag egentligen borde va allt för gammal för det, dras med öroninflammationer så fort jag blir förkyld. Men samtidigt konstaterar jag  ironiskt att detta faktiskt måste betyda att jag är evigt ung! Inget ont som inte har något gott med sig alltså!

Och på tal om ung, det va faktiskt så att läkaren jag träffade idag började fundera om det faktiskt skulle vara idé att operera in rör i mina öron. Ja precis så man brukar göra med barn som har mycket öroninflammationer, men eftersom mina inte verkar gå över med åldern så kanske det skulle kunna vara ett alternativ. Å varför inte, men vi får se!

Nu e det snart dags att laga lite mat (bilder kommer snart) och sen ska jag jobba en stund till. Jag gick ju från jobbet strax efter två så jag har ett par timmar till att jobba ikapp!

Inga kommentarer: