17 nov. 2009

Att tråka ut ett virus!

Jag brukar vara ganska duktig på att vara sjuk. Nej missförstå mig rätt nu vänner, jag menar inte att jag är sjuk ofta, utan att jag brukar, när jag väl är där, sova bort min sjukdom! Jag sover som en tok, vaknar knappt under dygnen jag är nere för räkning och vaknar sen av att jag är hungrig och luktar illa! Då e jag frisk och kan gå tillbaka till jobb, träning och vardag! Men den här gången är det annorlunda, jag kan inte sova!

sjuk1

I stället går jag här hemma som en vandrande vålnad, har ont i varenda muskel i kroppen (det känns som jag har toktränat styrketräning flera dagar i sträck och har jordens träningsvärk) huvudet känns inbäddat i bomull och jag har ett obehagligt tryck över bröstet. Hostan har jag dock motat bort med hostmedicin men har istället fått nässelfeber över hela kroppen och ser därför helt galen ut! Jag tål inte morfinet i hostmedicinen, men var tvungen att ta till med hårdhandskarna i natt då jag hostade så att fönsterrutorna skallrade här hemma och katten bytte rum för att kunna sova!

Men, trots både hostmedicin och feberdämpande medicin, så är jag vaken och så har jag varit sen 3 i natt! 

Så nu sitter jag här hemma och glor på vansinnigt tråkiga tv program, zappar hej villt och konstaterar att det är bättre att sova bort ett elakt virus än att tråka ut den!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken fin beskrivning. Varför sover folk överhuvudtaget?