3 nov. 2009

Dubbelträning på två gym!

Igår var igår, idag är idag och idag blev det träning!

Spinning
Jag startade med ett spinningpass på SATS Regeringsgatan. 45 minuter intensiv spinning var planerad och trots att min kropp inte verkade fatta att den skulle träna och var otroligt segstartad, blev passet hel OK tillslut!

Att jag sen är bortskämd med Terese (och även andra instruktörer) som alltid är i tid, har kollat tekniken innan klassen och på utsatt tid kör igång, säger mer om just Terese och hennes proffsighet, än om andra. Dagens instruktör kom in i salen 2 minuter innan start och ägnade 10 minuter till att få igång ljudet. Det är faktiskt INTE OK!

Förseningen kan även vara det som gjorde att det tog ganska långt in i passet innan jag kom igång och kunde trycka på ordentligt, men väl där blev det som sagt helt OK och utan teknikstrulet skulle jag nog säga att klassen var riktigt bra!

Stretch
När så spinningen var över slängde jag mig av cykeln, hoppade i kläderna och tog det långa benet före det korta upp till Balance för deras Stretch klass, där jag även fick sällskap av Ruth!

Så här efteråt kan jag bara konstatera att detta var väldigt, väldigt bra men att man stretchar på tok för lite i vanliga fall! Jag är ganska vig/rörlig vertikalt, men så fort det kommer till vridningar så e det kört och det tar stopp! Sen ska vi inte äns prata om dom stackars höftböjarna! Aj aj aj!

Efter passet kände jag mig som en vital 80 åring, stel och eländig! Men det kan ju faktiskt bara bli bättre och efter detta pass, som blev en liten väckarklocka, så e det ordentlig stretch minst en gång i veckan! För så här kan man inte ha det!

Å tillslut, Sara: Ja, toaletterna va helt klart fräshare på Balance än på Sportlife! Tyvärr glömde jag att dokumentera det, men du får tro på mitt ord!

6 kommentarer:

Träningsglädje sa...

haha du får fota nästa gång! intressant att balance har stretching på schemat - det är ju vad jag efterfrågat!

soffan sa...

Jag har faktiskt föreslagit för mina chefer att vi ska införa halvtimmes stretchklasser på fitness24seven i malmö, hoppas att de plockar in det till våren! Håller helt med Nilla, många stretchar nog alldeles för lite, jag vet att jag gör det :)...

Em Löfgren sa...

trist med spna instruktörer... handlar ju om att de e dåligt förberedda och sådant är nonchalant... det ingår ju i deras jobb!

Åsa sa...

Bra jobbat Pernilla. Som sagt det är inte ok. Jag tycker att instruktören har en skyldighet att se till att hinna med och informera om tekniken som är så oerhört viktig.

Jag vill ha stretchklasser på SATS. PUNKT. :)

Vi gör ett nytt försök nästa onsdag Pernilla. Jag behöver bli klar med träningen lite tidigare i da så det blir lite dans i stället för cykel. Du är alltid välkommen att hänga med på det.
KRAM

emi sa...

Jag har gett till förslag att vi också ska börja med stretchklasen (på IKSU) so far har inget hänt..:(

Miss Agda sa...

Hehe, det är först nu jag läser om toaletterna här- redan hunnit fota av åt sara på min blogg :)
Kram