11 jan. 2009

Söndag, matlådor och plannering

Ni som läser min blogg vet att jag brukar vika mina söndagar till att laga mat, mat till matlådorna för veckan! Men idag fick jag inse att jag inte har planneringen helt klar för mig!

Veckan som kommer
Den här veckan som kommer, kommer att vara både galen och rolig. Galen eftersom jag har lovat att jobba i princip dygnet runt mån-ons för att kunna åka till Åre med blogg brudarna (och två killar) över helgen! Detta ger ett litet logistik och matlåde problem. Jag löste det med att laga mat till de första tre dagarna idag och helt enkelt vänta med maten inför resan till på onsdag. Måste jag laga mat mitt i natten på onsdag, får jag helt enkelt göra det eftersom jag för det första måste handla lite och för det andara måste plannera i det nu icke fungerande programmet! Men vem har sagt att det ska vara lätt!

Dagens plan
Idag ska jag åka och träna med Ciz i Farsta och innan dess ska jag inhandla lite prylar (och mat) inför helgen! Jag har rådfrågat den allvetande Puma om vad i hela friden man ska ha på sig över funktions-tröjan men under jackan och tror mig ha rett ut begreppen. Sen e det ett par ordentliga skidvantar och lite annat smått och gott!

Idag mår jag även betydligt bättre än jag gjorde igår! Igår var jag i princip orörlig i hela kroppen. Den signalerade något om att den kanske inte ville vara med längre, att den ville sova och ta det lugnt och det va precis det den fick. Jag tackade tom nej till en kväll med mat och dryck på stan och det mina vänner tillhör inte det vanliga! Att umgås och framförallt se lite annat folk än arbetskamrater och katten brukar jag absolut inte säga nej till, men igår var jag helt enkelt tvungen!

Nej, det här går inte! Seså Svensson, packa dig in i duchen nu!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

hoppas du/ni får superskoj i Åra!!!

Anonym sa...

Tack för igår. Jag är trött i axlarna idag..måste varit nya coreövningarna som inte riktigt tog där de skulle, måste slipa på tekniken!