12 jan. 2009

Ny vecka, nya utmaningar!

Då har vi måndag igen och jag undrar i mitt stilla sinne var veckorna tar vägen. Nu vet jag iof var förra veckan gick, men ändå!

Måndag morgon
I morse vaknade jag löjligt tidigt! Jag hade i och för sig vaknat en gång under natten av någon outgrundlig anledning så frågan är om jag verkligen sov så hårt inatt? Men oavsett klev jag upp strax innan halv sex och var ute och påväg redan klockan sex! Detta ledde till, trots viss väntan på bussar och annat, att jag var på jobbet klockan 06:45 och det i sin tur leder till att jag idag kan gå tidigt från jobbet!

Men det var inte det jag tänkte berätta nu, vad jag däremot tänkte berätta var att jag faktiskt ställde mig på vågen i morse och döm om min förvåning när jag, redan nu, börjar vända viktkurvan neråt! Nu tar jag inga stora kliv neråt om ni trodde det, men ett litet steg är bättre än inget! Nu vet jag att det mest är vatten som släpper i kroppen, men oavsett detta var det en glad överraskning en tidig måndags morgon!

Träningsplannering
Den här veckan kommer att börja och sluta strålande vad gäller träning! Tidig hemgång (förhoppningsvis) leder till mycket tid för träning idag och jag tänkte utnytta detta faktum med en sväng både i gymet och på spinningcykeln!

I morgon har jag planer att inviga årets första morgonträning för att sedan sätta mig i "gruvan" och jobba i två dygn i sträck om det så skall behövas! Allt för att kunna åka med gott samvete upp till Åre på torsdag!

På torsdag bär det alltså iväg upp till Åre och vad som händer där får tiden utvisa, men mycket frisk luft och en hel del skidor är väll inte allt för svårt att lista ut! Jag hoppas bara att handleden håller och ja, jag har lagt fram mitt handledsskydd så det får följa med i väskan på väg upp!

Inga kommentarer: