23 jan. 2009

När blir man tillräckligt gammal?

Tänk hur det var när man va liten (mindre), då ville man för sitt liv inte gå och lägga sig tidigt en fredagskväll, eller förövrigt någon kväll alls. Men nu, när man är något större kan man inte vänta tills klockan har slagit lagom och man får gå och krama kudden. När skedde förändringen måntro, när blev man tillräckligt gammal för att uppskatta en tidig fredagskväll?

Som jag har skirvit tidigare spelar just nu min sömnklocka ett rysligt ojämt tickande. Jag sover i princip när som helst, hur länge som helst! Jag brukar kunna vara vaken sent på kvällarna och sover gärna länge på morrnarna. Just nu vill jag däremot sova tidigt på kvällen men ändå sova sent på morgonen! Detta går liksom inte ihop! men jag vet att det beror på att min kropp har mycket att arbeta med, både fysiskt iform av nya matvanor och hård träning, som rent mentalt! Jag vet även att detta kommer att rätta till sig så småningom och att jag kommer gå in i en 8 timmars cykel där jag faktiskt klarar mig på dessa timmars sömn. Det tar bara lite tid att komma dit

Å just idag är jag faktiskt tillräckligt gammal för att uppskatta ett tidigt natti natt, så god natt på er!

Inga kommentarer: