31 jan. 2009

Nike Convention dag 1

Nu är jag hemma efter första dagen av Nike Convention! Dagen har varit fantastisk, men nu har jag både ont i fötter och ben!


Början
Jag började dagen på det absolut bästa sätt man kan tänka sig, jag började dagen med SuperPia! Som vanligt var hon kalas och klassen var kanon! Det va hennes 4/2 dvs 4 minuter hård tuff intervall med 2 minuters vila imellan! Det som känns lätt i början, blir i slutet en ren pina! Vi som satt i klassen körde så svetten sprutade och stämningen var fantastisk!

Efter Pia var det meningen att jag skulle gå på en klass som hette InnerWarior, men jag märkte redan i uppvärmningen att det inte skulle fungera. Min handled ville inte alls vara med och jag avbröt och gick därifrån!

AfroDans
Jag har även dansat afro idag, det enda danspasset som jag klarar av då det inte gäller att vara så snygg som möjligt och istället går det bra att släppa loss och det där med höger och vänster är inte så viktigt! Kul, skönt och roligt på alla sätt och vis!

Nu va jag ledig igen (ja jag fick ju ledigt under yogan me) och jag träffade på Terese och åt lite lunch! Sen smet jag upp och kollade på GymGlam när hon körde sin 17 minuters klass och smet även iväg till shoppen och inhandlade ett par korta sköna tärningsbyxor. Innan hade jag fått mig en Nike jacka som jag hasade omkring i under hela dagen!

BosuBoll
Dagens största garv fick jag under BosuBoll träningen. Som ni redan vet har jag noll balans vilket gör att det blir minst sagt vingligt om man försöker hoppa och balansera (helst samtidigt) på en Bosu. Men det va kul, det va rätt tufft imellanåt och som sagt, det framkallade en hel del skratt!

Å så avslutade jag dagen med en spinningklass för Monica Björn. Jag har aldrig tränat för denna kända instruktör, så för mig var det premiär. Visst va hon bra men om det var något speciellt vet jag inte däremot var det en otroligt tuff avslutning på dagen! I slutet tror jag att jag bara körde på vilja och inte så mycket energi, men det visade sig fungera rätt bra det med!

Nu ska jag ladda och sova och i morgon kör jag igen! Då väntar bla Terese spinningpass och cirkelträning!

Inga kommentarer: