13 jan. 2009

13/1 - Träning och lite vetenskap *S*

Jag är hemma, tidigare än väntat men väldigt trött ändå! Det har varit en lång dag idag!

Morgonträning
Jag startade dagen redan klockan fem då klockan eller rättare sagt lampan lös! Å ja idag va det faktiskt en av de få morrnarna jag vaknade av lampan! I alla fall, 5 var det alltså dax att gå upp och jag förvirrade mig ut i köket för att sätta på kaffepannan! Efter ungefär en halvtimme kände jag mig levande och ytterligare en halvtimme längre fram var jag på väg! Här skulle det morgontränas!

Jag brukar vanligtvis se till att jag har gått om tid på mig innan en morgonträningsklass, mest för att inse var jag är och att fundera ut på vilken fot den ena eller andra skon skall sitta (nej jag är inte vaken så dax). Men idag blev det tyvärr inte så då först bussen var försenad, jag missade tunnelbanan och sen att bokningssystemet på SATS bråkade. Men jag hann och jag var på plats och i ordning precis när Terese tryckte på startknappen eller rättare sagt släkte lampan!

Terese har som många vet både kommit tillbaka från sin semester och var oförskämt brun och fräch! Hin har ju även en av sina morgonklasser på tisdagar och det va alltså den jag besökte idag. Terese körde som vanligt ett välgenomtänkt och roligt pass med intervaller och backar, kul musik och hög intensitet. Jag stog dock inte lika lydigt som resten av klassen då jag kände mig riktigt sliten i ryggen i morse. Men, och detta är ett viktigt men, när jag väl stog kändes tekniken så otroligt bra idag. Det va som att jag hittade rätt på ett sätt jag aldrig har/hade gjort. Det flöt liksom på mitt i allt det jobbiga. En otroligt häftig känsla!

Jobbet
Efter passet gick jag ner till Wanes och tog en kaffe innan jag begav mig till kungsholmen och dagens adress och det är där jag har suttit hela långa dagen och lagt scheman, kopplat kostnadsställe och har haft det allmänt tröligt. För det här jobbet som vi gjort idag är verkligen ingen "rocket sience" utan mest bara ett tråkigt måste som tar tid och kräver koncentration!

Men det e bara en dag kvar, sen bär det iväg till Åre och en välbehövlig ledighet!

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Oj, vad du har marginaler på morgonen.Då jag morgontränar så brukar jag stämma träff med någon kompis på gymet kl 0630. (kör bara gym då, sällan konditionsträning på morgonen, det funkar inte så bra för mig nämligen) Jag går då upp kl 0615 (!!), på med träningskläderna, i med en halv banan och kanske ett glas apelsinjuice och iväg till gymet som ligger kanske 30m bort. En kvart efter att jag har vaknat står jag på löpbandet eller sitter på roddmaskinen.

Nu har min förkylning börjat släppa och NU ska jag gå o byta om och ge mig ut o jogga.Underbart :) Som jag längtat!

Ha en bra kväll och lucky you som får åka till Åre!