5 jan. 2009

5/1 - Spinning, Core och SOL!

Ett snabbt belsut och en kvick omdirigering av näsan fick mig att åka till Liljeholmen istället för stan! Det visade sig vara ett bra beslut!

Spinnign/Core
Kom äntligen iväg till gymet idag och det berodde nog till stor del på att jag fick sällskap! Jag tog Ciz under armen och åkte upp till Liljeholmen C (dvs föredetta WC) och detltog i ett spinning/core klass! Det gick bra och idag va jag riktigt riktigt stark!

Det va dock inte det "vanliga" passet utan ett WC pass eftersom tjejen som hade fått hoppa in intte hade kört detta på hela hösten. Men vad gjorde det, inte det minsta! Sen att jag idag faktiskt fick till inställningarna på deras vidriga cyklar så pass bra att jag faktiskt kunde ge spinningen en riktig omgång, gjorde inte saken sämre. Tyvärr e det så att jag e lite för kort mellan höft och axel för dessa cyklar, så jag når liksom inte fram om jag sitter som jag ska med nederdelen av kroppen och detta leder till att jag inte kan stå och cykla så mycket som jag vill göra på dessa korta klasser. Det blir liksom inte bra (och som ni ser e det lite svårt att förklara) och jag får ont i handleder och ryggslutet!

Coren var även det en gammal WC variant som jag faktiskt har kört en gång och den va precis lika jobbig idag som förra gången! Jag fick verkligen slita idag och jag insåg att det är mycket tyngre att göra tex sidoplankor när man e ett par kilo tyngre än förr och när man inte har underhållit sin bålstabilitet. Men nu ska det bli ändrig på det!

Sola!
Jag hade mutat mig själv med att få lägga mig i solariet ett par minuter om jag var duktig nog att träna och således avslutade jag gym besöket med just solning. 12 minuter njutning under varm lampa och som vanligt slocknade jag efter 2 och vaknade med ett ryck när det blev kallt! Sen unnade jag mig även en lång dusch och lite bastu samt att jag åt min medhavda lunch innan jag begav mig mot stan en sväng!

2 kommentarer:

Miss Agda sa...

Det är roligt att läsa om "ditt projekt" (även matgrejerna tycker jag är intressanta!) :-) Jag skrev faktiskt precis ett inlägg om min dåliga träningsmotivation o hur man får belöna sig för att komma iväg.. Då det är -10c ute så lockar ju soffan och fleecepläden lite mer än en promenad till gymet...

Ha en skön kväll! Kram

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, det ÄR mycket trevligare md varm filt och kaffe en massa minusgrader det kan jag helt hålla med om!

Tack för det! Jag lovar att uppdatera dig (och alla andra) under resans gång!

Kram kram