13 feb. 2010

Synd om mig, så det så!

Sjukstugan har invaderat Hägersten och jag sitter mitt i den och är olycklig! Jag är den första att erkänna att jag blir som en man när jag är sjuk, ynklig och eländig. Jag tycker oändligt synd om mig själv och tycker självklart att hela världen ska tycka lika dant!

I vanliga fall brukar jag sova mig igenom eländet, men att sova har visat sig ganska svårt just nu. Halsont (som f*n) och totaltäppt näsa är ingen bra förutsättning för en date med herr Blund! Det gör ju ont att andas genom munnen och jag dräglar som ett barn som får nya tänder. Då blir det inte så mycket till att sova kan jag meddela!

sjuk1

Så nu sitter jag i min soffa och tittar på när katten snarkar men inte jag. Tur att man visar OS invigningen i repris (jag såg bara valda delar inatt, mellan snytningar och hostattacker) snart och att syster har filmkanaler! Vad syster har med detta att göra? Jo jag är kattvakt och måste således åka upp till henne och ge dessa små liv lite mat!

Så kom nu ihåg, det är OÄNDLIGT synd om mig, på riktigt! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Avbokat lördagens pilates och spinning. Känner hur förkylningen kryper på mig också.
Krya på OSS!
Tack för din blogg,
Anna