4 feb. 2010

Återhämtning, en väckarklocka för benen!

Äntligen har jag fått till mitt återhämtningspass på spinningcykeln och äntligen känns det som att kroppen är på väg tillbaka!

Underbara återhämtning
55 minuter spinning kan verkligen kännas på två helt olika sätt. Igår va det hårt och slitigt, idag lugnt och behagligt! Igår rotade jag fram min pulsklocka och idag fick jag inte gå över 75-80% av max. Jag hade hela tiden koll på klockan och cyklade mer efter den än efter instruktören.

Nu ska nämnas att jag faktiskt pratade med henne innan klassen och förklarade mitt mål med dagens träning och efter det satte jag mig längst bak i salen!

Nu känns det nästan som jag väckt benen till liv igen! Kroppen känns lättare trots att det fortfarande finns träningsvärk både här och där! I morgon ska jag försöka hinna med lite Flow och i helgen ska jag vila mig i form. Sen e det bara att köra på i 110!

Inga kommentarer: