14 okt. 2007

Söndagsträning

Efter både choklad och pizza passade det bra med söndagsträning

Spinning/core
Gårdagens chokladmässa s atte sina spår idag iform av ett sting av dåligt samvete. För att döda den molande känslan begav jag mig till Hötorget för spinning/core klockan 12. Det va aldeles lagom skönt att först få svettas ymnigt i en kvart för att sedan plåga magen till det yttersta i en halvtimme. Nu när jag återigen har tagit upp min coreträning en gån gi veckan känner jag för varje gång att jag orkar lite mer, dock släpar fortfarande axlarna efter i plankan, så det är något jag måste jobba på!

Efter passen fortsatte jag vidare till hantlarna och körde armar och lite axlar. Jag vet, inte helt optimalt eftersom man ska avsluta sin styrketräning med magen, men eftersom jag hade bestämt sushi date med A vid 4 och tänkte att det va aldeles utmärkt att slå ihjäl en timme extra på gym:et!

Starkare och starkare
Idag märkte jag verkligen att mina hängande armar börjar få lite styrka i sig! Det va ballt att kunna öka på belastningen i den omvända pushdown(en) och ta ytterligare ett kilo i handtelcurlen och faktiskt orka hela vägen. Ballt om ni frågar mig!

Sushi!
Å så har jag alltså fått i mig sushi idag! Gott som i smaskens om ni frågar mig och allt för länge sen va det med! Men idag njöt jag i fulla drag av 11 bitar som lätt slank ner i magen. Efter vår orgie i sushi tog vi en kopp kaffe på Waynes innan jag vände näsan hemåt!

Nu ska jag bara slöa i soffan tills det är dax för sängen och natti natti! Å kanske ska jag äta lite choklad me... vi får se!

Inga kommentarer: