4 okt. 2007

En tripp till Frankrike!

Ett slätt pass, det passar mig!

Jag gillar när det är platt, när man får sitta och nöta på i ett relativt högt tempo och känner mjölksyran närma sig, men inte infinna sig! Då njuter jag! Tyvärr så är inte kroppen helt 100 än! Den säger ifrån lite väl tidigt och jag orkar inte riktigt lika mycket som jag vill. Tror att all infektion i kroppen inte riktigt har försvunnit än, men det kan bara bli bättre!

Laget idag leddes av Terese, som sköttte sig mer än utmärkt. Lite trist att det va sista gången idag (varför det?) eftersom det nu börjar bli just släta etapper! Men jag lovade idag att vi skulle ses på tisdag morgon igen!

Teknik
Jag tycker själv att jag har en bra teknik på spinningcykeln när jag sitter ner. Kanske inte så svårt tycker ni, men visst sjutton krävs det teknik då med. Däremot har jag inte lika bra teknik stående. Jag har försökt komma fram till vad det beror på och har helt ovetenskapligt trott mig hittat ett svar. Jag tror att nämligen att jag är allt för svag i mage och ländrygg det vill säga Core musklerna. Jag orkar helt enkelt inte spänna till magen så mycket och under så lång tid som det behövs. Därför orkar jag inte långa stående partier och heller inte att spurta stående. Men nu när jag vet, eller tror mig veta, att det är detta det beror på så kan jag ju göra någontng åt det!

Humor
Ibland utspelar sig humor på gymet. Idag till exempel va det en dam som fick dra sin PT över golvet i ett rep. Han låg på en sån där plastmatta som inte alls är till för att dras utan snarare till för att det skall ligga still. Damen tog i för kung och fosterland och jag tror helt klart att det va effektivt, men det såg väldigt roligt ut.

Inga kommentarer: