9 okt. 2007

Morgonträningen som inte blev av - igen!

Konsten att skratta åt sig själv!

Morgonträning, my ass!
I morse hade jag lovat terese att jag skulle titta förbi hennes klass på Zenit kvart i sju! Det gick åt H***E kan jag meddela eftersom undertecknad somnade i soffan igår och således varken hade ställt klockan eller fått en god natts sömn när jag vaknade i morse. Jag skulle bara se klart CSI och sen sova va tanken i går kväll, men så blev det reklam och jag blundade visst lite för hårt... å ja resten e historia! Får kompensera Terese (förlåt gumman) i morrn bitti... kanske! Jag kan inte förstå att det ska va så svårt att ta sig upp ur sängen om man inte har bestämt träff med Puma! *grrrrr*

Ironi
Det här med självironi är viktigt! Ja alltså inte bara för sig själv utan även för sin omgivning. Jag tror mig besitta rätt stor grad av självironi, kanske till och med lite för mycket ibland och då menar jag att man kanske ironiserar mig själv lite för mycket i vissa situationer! Som ett slags skydd för omvärlden, för de brister man besitter men inte riktigt gillar och istället för att ta tag i dessa så gör man en "grej" av dem och garvar åt det. Är det möjligtvis latehet eller är det att man inte vågar ta tag i vissa saker? Att man är rädd att misslyckas? Jag vet inte, det är därför jag fårgar Er!

Missförstå mig inte nu, det är viktigt att kunna garva åt sig själv med och inte ta sig själv på så in i bomben stort allvar! Men det kanske finns gränser även för det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara att du inser det själv är väl stora framsteg? Fast jag gillar din ironiska sida...och du har alltid glimten i ögat. Dessutom vet oftast om när du är löjligt osäker ... :)

Inget som inte lite vin kan båda bot på!

Terese sa...

Ja du! Undrade just om jag skulle ge dig en utskällning ;-) i min blogg... Men den snälla söta sidan av mig tog överhanden. Jag tänkte positivt och tänkte att du säkert tog tag i träningen på något annat sätt istället idag.

Ses kanske imorgon då!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ciz: Mmm ibland va, i alla fall om nån påtalar det! Då e det tur att man har vänner som du ;)
Å du, vinns det något som inte lite vin kan råda bot på? *S*

Teres; Huu ja, jag skämdes i morse ska du veta, men jag tränade ikväll... förlåt!