4 okt. 2007

Lunchträning!

Halva, nej hela kroppen!

När klockan slog elva satt jag som så många gånger förr i roddmaskinen här på jobbets gym! Det var dax för uppvärmning inför dagens styrkepass! Som jag skrev i min plannering för veckan hade jag tänkt träna styrketräning två gånger och dela upp kroppen i två delar. Nu blev det inte så eftersom jag lurade iväg mig själv på Pump i tisdags, så dagens pass blev alltså för hela mig.

Jag började med bröstet, gick vidare till framsida ben, tog baksida ben och sen till ryggen. Efter ryggen blev det bi- och triceps och tillslut axlarna med lyft åt sidan med hantlar och sedan baksidan i maskin! Sen återstod bara magen och jag tog med mig mina nyinskaffade kunskaper om bollträning och gjorde så gott jag kunde. Det kändes dock i magen att jag körde Core i måndags, men samtidigt så gav det otroligt bra resultat eftersom jag nu har lite annan teknik än jag hade innan. Det kommer nog ta några gånger innan det sitter, men övning ger som ni vet färdighet och jag är inte den som ger upp i första taget!

Kanelbullens dag
Idag är det kanelbullar överallt, så även i min mage just nu! Fortfarande varma fick vi dom till oss idag och nu har vi alla suttit och smaskat på var sin! Ibland e kanelbullar himelriket! Det är TUR att jag har plannerat för ett spinningpass i eftermiddag *fnissar*

Inga kommentarer: