1 okt. 2007

En lång dags färd mot fyra!

Det va segare än jag trodde, men det gick!

ÄNTLIGEN igång igen!
Efter en lång dags färd mot klockan fyra så gick jag med något darriga ben mot Sats Zenit idag för att köra igång med träningen efter den ihärdiga hostan trots att den ännu inte är helt borta! Jag va faktiskt lite små nervös av någon underlig anledning, lite så där som första gången på ett nytt gym, trots att jag har varit där massor och kört med Conny fler än en gång. Men väl på cykeln så släppte det självklart och jag kände träningsglädjen smyga sig på!

Jag började alltså veckan med en spinning/core klass för Conny. En mjukstart kan man tycka, men eftersom det var allt för länge sen jag körde Core så brännde det mer än lovligt i magen i slutet av den klassen och att börja med 30 minuters spinning va inte heller det dumt. Som en liten försmak på vad som väntar senare i veckan! Å så har jag ju på det här sättet klarat av ett av det uppsatta målen för den här veckan! Det är inte dumt det heller!

Core:en vad som sagt tokigt jobbig speciellt sista låten! Fy sjutton säger jag bara, vid den sista paddlingen trodde jag att skulle dö! Men jag måste få klaga lite på musiken i spinningen. Den e verkligen inte kul eller så e det nått annat som inte stämmer. Men nej, jag får ingen "swung" och det känns inte WOW som det kan göra och jag kan inte riktigtnsätta fingret på VAD det är bara att det är nått som är fel. Så det är tur att det finns blåa sköna klasser att gå på istället *S*. Fast jag skall fortsätta köra spinning/core, tro inget annat, för det är bra för min "lilla" mage!

Middag
Nu ligger det tomatsoppa och simmar i min mage tillsammans med mitt egenhändigt bakade bröd som igentligen var anledningen till att det just blev soppa idag. Jag är nämligen tokigt förtjust i det här brödet (visst va det gott C?) men eftersom jag försöker undvika bröd under veckorna var jag "tvungen" att hitta på en anleding att få äta det även idag *fnissar*!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt gott bröd! Shit vad jag saknar spin30 och core! Min mage är fördärvad!!!!
Själv har jag kännt mig svag, svimfärdig och matt idag. Har mest sovit, vilat, sovit och soffsälat! Plllis låt 10 veckor till gå fort!!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

HIhi dudjag lovar, 10 veckor kommer gå så fort så fort! Pang säger det så e vi där!
Men lilla gumman, ja då måste man soffläsa det är helt riktigt! Hoppas du mår bättre idag!
Du, Conny pratade värre än vanligt igår, tänkte på dig när han satt där och tjatade *fnissar* Men man slipper i alla fall en viss Michel Jacksson ;)