31 okt. 2007

Av röran blev detmest gult!

Man kan itne lyckas jämt, men nån gång hade det varit roligt

Muskel träning
Som jag skrev tidigare var mitt mål med kvällen att jag skulle försöka få till en blå/gul röra av träningen! Nu lyckades jag inte riktigt med det, däremot blev det massor av muskelträning. Jag begav mig nämligen till Stureplan för att ta mig an 55 minuter Muskel som omväxling till den sedvanliga spinningen. Nu har det ju inte blivit någon spinning för mig än den här veckan, å andra sidan är det ett par dagar kvar, så vi får se!

Nå väl, Muskel va det alltså fast igentligen började det med 20 minuters snabb gång på löpbandet eftersom jag va så tidig! Nu till Muskeln! Det hela börjar med ett antal minuters uppvärmning allá Airobix/step eller något sådant! Idag var jag inte ensam om att inte få till det där med höger och vänster, vi va faktiskt ett par som mest skrattade oss igenom uppvärmningen och efter ett par minuter helt struntade i armarna för att i alla fall försöka få benen åt rätt håll! Efter detta nederlag gick det emmelertid bättre! Lyfta hantlar och köra benböj kan jag och kunde alltså ta i så svetten tillslut sprutade i pannan. Det är ju lite skillnad att lyfta 3*10 i en övning mot att köra en hel låt med samma muskler, så det gäller att inte "lassa" på för mycket i början. Tricket är ju att orka ända fram!

Efter dessa 55 min så begav jag mig ner i underjorden för att köra slut på armarna som jag kände att jag hade lite "krut" kvar i. Körde Hammercurl med rep i CC, Puchdowns med rak stång och sedan med rep och tillslut bicepsmaskin tills armarna i princip dog!

Lite besviken var jag itne lyckades matcha in lite spinning med idag så därför har jag faktiskt försökt plannera lite när jag har kommit hem, men detta kommer i ett aldeles eget inlägg strax!

Inga kommentarer: