8 okt. 2007

PT fundering

Å så va det måndag igen...

Skrotlyft
Va nere på gymet vid 11 idag och fokuserade på överkroppen! Började med bröst gick vidare till rygg och efter det armarna. Sen axlar och sist lite mer rygg. Magen väntar jag med tills på onsdag, då jag har plannerat veckans Core pass och benen, tja dom tar jag kanske i morgon!

Det kändes faktiskt inte så tungt idag. Tror det är dax att höja lite vikter i ett par av övningarna. Jag har varit lite mesig nu efter sommaruppehållet (och förkylning och allt annat som gjort att jag inte kunnat träna som jag vill) men nu känns det som att kroppen återigen svarar på "tilltal" och man kanske kan ge sig på att försöka belasta lite mer!

PT
Jag har även kommit underfund med att jag verkligen skulle vilja skaffa mig en PT. Jag skulle behöva ny motivation, nya övningar men framförallt någon som jag kan bli fly förbannad på under träningen och ta i det där lilla extra som så sällan annars kommer ut! Tyvärr kostar en PT inte gratis och tyvärr har SATS en fantastisk löjlig polecy att man inte kan delbetala sin PT, vilket jag (och som jag vet bla Puma har skrivit om det i sin blogg) tycker är helt sanslöst kasst, så det blir att spara ihop pengar innan den här drömmen blir verklighet! Men jag vill ju NU! (otålig, hmmm jag, nääää hur kunde du tro nått sånt?!??)

Idealbilden av min framtida PT är att jag skall bli förbannad på honom/henne varje gång jag ser personen i fråga. Ja alltså missförstå mig rätt nu, jag vill självklart inte ha en elak människa, men jag vill däremot ha någon som kan peppa mig så till den milda grad att addrenalinet sprutar ur öronen och linjen mellan att vara peppad och förbannad skall vara så skör att man ibland kliver över den. Någon stans har det att göra med min ovilja att förlora! Jag skulle, som många idrottare ibland säger, aldig kunna vara nöjd med att komma 2a! Aldrig! Tävlar jag gör jag det för att vinna oavsett vad. Vet jag att jag inte kan vinna, skiter jag helt enkelt i det! Dumt, tja kanske, men jag funkar så. Vrför tror ni att jag INTE spelar kort?!

2 kommentarer:

Terese sa...

Jag vet inte om jag blir arg på Adde varje gång jag ser honom ... jag ler mest, men han är super! Kan verkligen rekommendera PT-träning. Man lär sig nya saker och slipper tänka själv. Och tur är väl det eftersom man knappt orkar tänka under passet :-)

Vi ses imorgon bitti!!!

Anonym sa...

Ha ha ytterligare en anledning att tycka sats är piss....*fniss*
min lista börjar bli lång nu!

Bitter-Cissi