10 jan. 2011

Pia-spinning, en orige i endorfiner och adrenalin!

Herre jävlar (ursäkta svordomen, men här är den faktiskt befogad) vilket spinningpass Pia levererade idag! Å herre gud vad jag har längtat efter Pia-passen!

Först (efter uppvärmningen så klart) körde vi 3 minuters block där vi ökade motståndet var 30e sekund utan att för den delen förändra kadensen. Målet var att de sista 30 sekunderna skulle köras runt 90-95% av max. En minut vila emellan och så upprepade vi det 6 gånger.

Efter detta var det ca 12 minuter kvar av passet där vi de första 6 hade hög kadens och rycken kom i 20 sekunders intervaller. Dunka på 20, vila 20 och så vidare.

De andra 6 minuterna var i backe där rycken varade i 40 sekunder med vila mellan 10 och 30 sekunder (tror jag). Å sen va det bara en minut kvar till mål som kördes max!

Det va tur att jag hade Ursula bredvid mig idag i salen, för annars hade man nog trott att jag var galen, som jag skrek! Men det gjorde ju så förbaskat ont i benen, mjölksyran sprutade och adrenalinet vällde över! Så jag skrek på (som vanligt), Ursula grimaserade och skrek tillbaka  och vi fick tillslut med oss ganska många i kören!

turban Nilla i turban, nyduschad och lycklig!

Sammanfattningsvis kan man konstatera vi nog närmade oss Spinning-high idag!

3 kommentarer:

Ursula sa...

spot on!

annastei sa...

Jaså... Jag som tyckte jag såg dig vid Liljeholmen, och tänkte att du tränat där. Fel av mig, alltså :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Annastei, jo jag BRUKAR träna i liljeholmen, men inte igår, då va jag på Hötorget!