3 jan. 2011

Nu ska julgrisen bli en vårpingla!

… eller: Jag tänker inte stå i vassen i sommar!

Efter jul kommer kilona på kroppen, efter nyår lika så! Således måste jag skärpa till mig igen, så jag någon gång når det där målet på 65 kilo! Jag började igår och fortsätter tills jag är framme! För nu finns ingen återvändo! Tar det lite tid, men att jag ser skillnad på fettprocenten, så är det bara en bonus!

Jag kör på så kallad varierad kost enligt Itrim, vilket innebär att jag äter 2 måltidsersättningar om dagen och två mål lagad mat! Vilka mål som är vanliga och vilka som är ersättning beror på hur min dag ser ut!

Jag lägger där till lite snabba kolhydrater i form av osötat bröd eller lite pasta om jag skall träna hårt under dagen! Kör jag styrketräning eller spinning längre än 55 minuter behöver min kropp kolhydraterna för att återhämta sig och framförallt för att träningen skall ge något! Å varför slösa bort tiden i gymet bara för att jag vill snabba på viktnedgången?

Jag kan inse att jag är lite motsägelsefull nu. Jag har ju tjatat om att jag inte har ett viktmål utan att jag har ett fettprocents mål istället. Men mentalt vill jag i alla fall ner och vända på 65, mest bara för att jag har bestämt mig. Då kan jag pricka av det och klappa mig på axeln för att jag gick hela vägen in och inte avbrutit det i förtid. När det är klart ska jag tokfokusera på % istället.

Som jag skrev innan så har jag ett träningsmål under januari att pricka av 30 timmars träning. Anledningarna är många, men framförallt vill jag hitta tillbaka till gymet igen. Har jag då ett program att följa blir det mycket lättare att motivera mig själv att gå dit!

Sen måste jag verkligen ta tag i mittpartiet. Det kommer bli mycket magträning här framöver! För nackdelen med att gå ner i vikt och det ganska fort (kunde ha gått fortare, men va fan) är att det blir ganska mycket hud över. Mitt överflödiga hittar man i mitten av mig!

Så nu, när jag sitter i soffan och precis har ätit lunch, känner jag att det faktiskt kan bli en ganska bra vår det här. Å precis som rubriken säger, tänker jag INTE stå i vassen i sommar, så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt kostupplägg ser ungefär liknande ut.

Frukost gröt ägg
Mellis måltidsersättning eller/och frukt
Lunch lagad mat
Mellis måltidsersättning eller/och frukt
Middag lagad mat
Mellis gainer
Kvällsmat keso o nåt

Em Löfgren sa...

ingen vass-risk för dig snygging!!!!!