3 jan. 2011

Hemmaträning, japp så fick det bli!

Även fast jag har semester, tog det emot att gå ut och åka upp till gymet nu på förmiddagen. Så jag gjorde något jag ALDRIG gör annars, jag hemmatränade!

Jag startade med 10 minuter hopp och studs hemma på vardagsrumsgolvet. Jag bor ju längst ner (en ½ trappa upp) och har bara källaren under. Det gör ju att inga grannar störs om jag studsar omkring på golvet! Efter 10 minuter var jag varm och lite svettig och satte då igång, precis som igår.

Jag bytte dock ut bröst övningen med hantlar mot armhävningar och benböjarna kördes utan extra vikt. Men med den träningsvärken i benen jag har idag, gjorde det inte ett dugg.

När det kom till axel övningen hittade jag inget alternativ i träningsbanken i hjärnan, så jag hoppade över den helt enkelt. Får köra extra axlar nästa gång (eller så får jag köpa hem ett gummiband att ha hemma)!

Triceps övningen med hantlar var däremot lättare att byta ut. Det va ju bara att köra triceps-dips med köksstolen som redskap!

Jag rundade av med att studsa 5 minuter till och sedan fick det vara bra!

hemmaträning Svettig och törstig!
Jag ser dock inte riktigt klok ut!

Den uteblivna cardion idag ska jag ta igen vid nästa spinningpass och axlarna tänker jag plåga i morgon igen! Så det så!

Inga kommentarer: