14 jan. 2011

Ett kilo kvar!

Veckorna flyger förbi och nu är det återigen fredag!

Vid en återblick av veckan som varit har jag fått in ganska varierad träning med spinning, styrketräning, funktionell träning och yoga, så det får man helt klart vara nöjd med!

Lägg där till att gårdagens vägning gick över förväntan då jag har lyckats gå ner 0,6 kg under jul och nyår! Visst, det är inga mängder men jag har gått ner och inte upp vilket bara är en bonus!

Nu har jag 1, jag säger ETT ynka kilo kvar tills jag är nere på 65 där jag har satt min slutgiltiga vikt. Men detta kilo är oändligt segt att bli av med!

Enligt BMI-skalan, där man även tar hänsyn till ålder, skall jag ligga på ett BMI mellan 21 och 25,9 (dagens värde är ca 25 och målvärdet är 24). Men, ska jag ner på den lägre delen, säg 22, så ska jag pressa ner vikten till 59 - 60 kg och jag vet inte riktigt om det känns som jag! Och framförallt, orkar jag pressa kroppen ytterligare fem kilo till och kan jag sedan hålla den vikten?

Svaret på de sistnämnda är idag NEJ, men jag har lärt mig att aldrig säga aldrig. Så någon dag kanske jag provar, men just nu ser jag mer fram emot att få äta riktig mat och träna ordentligt!

Och på tal om träning, idag blir det högintensivt igen! Väskan är packad, mellanmålet ligger i kylen och jag längtar redan till klockan 17!

3 kommentarer:

Karin sa...

Grattis! Det har varit väldigt peppande att följa din resa, du har varit och är makalöst stark!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack snälla Karin!

Suzan sa...

jättegrattis!!