10 jan. 2011

Efterlängtad lunchträning!

Efter en veckas ledighet är jag så tillbaka på jobbet och det är vardag igen! Men efter ett uppehåll i “fabriken” brukar det bli ett par dagar med lite lugnare tempo och så är det idag. Det tänker jag utnyttja till max!

Lunchträning
Redan klockan halv elva smet jag ifrån min kontorsstol för att besöka “källargym:et” här på jobbet. Jag hade en förhoppning om att man skaffat lite lättare hantlar sen sist (de lättaste väger 10kg) men icke! Så jag fick improvisera lite. Men det gick ganska bra tycker jag!

Jag började med 10 minuter i roddmaskinen (hur tråkigt är inte det?) och fortsatte sedan med följande:

  • 15 benböj, 15 armhävningar (på knä tyvärr) och 15 sit-ups * 2 (utan vila emellan).
  • 10 + 15 axel flyes, 15 rumplyft med fötterna på bänk och 15 “omvända” sit-ups * 2 (inte heller här vila emellan).
  • 15 triceps övning (ingen aning om vad den heter), 15 bred benböj (fötterna 45 grader utåt) med 13 kg hantel i händerna och plankan *2

Avslutade allt med 300 hopprepshopp innan jag var tvungen att lämna källaren och ge plats åt killarna som skulle jaga liten boll med klubba (det kallas visst innebandy).

2 kommentarer:

Åsa sa...

Goood fortsättning Nilla! hoppas att allt är bra med dig och att vi ses i spinningsalen SNART. Kram

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Detsamma söta Åsa!