2 apr. 2010

Vaken innan tuppen!

Långfredag och ledig, varför vaknar jag då innan 8 på morgonen? Jag vill ju sova ut så jag är pigg ikväll då jag ska till den ömma modern och inmundiga påskens första middag (det kommer att bli fler)! Men icke, istället väcker kroppen mig innan tuppen har vaknat och tycker att det är dags att kliva upp ur den varma sängen! Mystiskt!

Nå väl, det som är bra att jag vaknar, är att jag verkar ha kommit in i en väldigt bra sömnrytm när vi pratar vardagar. Å eftersom det är fler vardagar än helger, får jag väll helt enkelt ta det onda med det goda! Dock vill jag påpeka att jag alltid kommer att vara död när klockan ringer 06:00 en måndagsmorgon!

Solen skiner dock från en klarblå himmel, vinden är minimal och det känns som lite vår! Hur jag vet det? Det stavas morgonpromenad. En mycket lugn och väldigt skön promenad som varken gav puls eller vidare träning. Tårna gör fortfarande ont i “frånskjutet” och för att undvika vidare komplikationer blev det en lugn och lite haltande promenad!

Nu är det snart tid för frukost (för kaffe räknas inte har jag hört), lite fix, lite annat och sen avslutar jag som sagt dagen hemma hos mamma!

Glad och skön långfredag på Er!

Inga kommentarer: