28 apr. 2010

Intervaller med SuperPia!

Vad gör man en lite gråtrist onsdag eftermiddag månne? Man kan shoppa, åka hem och softa eller så kan man åka till Hötorget och trampa skiten ur benen i ett SuperPia pass!

Intervaller
18 intervaller plus 6 (4) minuter galen sprint, det var det som var dagens upplägg. Intervallerna kördes i 70/20 dvs fullt ös 70 sekunder och vila i 20.

Nu körde vi inte alla 18 i en följd, vilket nog var tur eftersom man då kunde “vila” upp sig lite  emellan setten och kunde sen köra skiten ut benen igen! Nej istället delade vi upp de 18 i 8, 6 och 4 med 2 minuters lugnare körning emellan!

Cykel

Det va roligt och svettigt. Mjölksyran sprutade ur öronen redan efter intervall nummer två och i den sista intervallen trodde jag verkligen att jag skulle svimma! Det som dock va lite trist va att vi bara var några få som använde oss av varandra, dvs skrek och hejade på. Men å andra sidan, vi som skrek (däribland Lotta som satt bredvid mig) gjorde det ordentligt! På grund av detta infann sig inte riktigt den där superkänslan under passet. Då är det tur att Pia kör samma upplägg på måndag, för då kan jag prova igen!

De sista minuterna, jag tror att det blev 4, körde vi ruscher i allt från 10 till 35 sekunder, innan vi trampade in i mål. Vi i salen bestämma när det skulle köras och när det skulle vilas, så jag kan meddela att det där med vila mellan körningarna blev minimala!

väska Den ärtgröna väskan!

Efter passet lämnade jag Lotta kvar på cykeln (hon skulle köra 75 minuter till), hälsade på Åsa som bytte av mig gjorde mig sedan redo för en snabb sväng på stan! Resultatet blev en ärtgrön resväska som jag definitivt kommer känna igen på bagagebandet!

Så nu är det första steget mot min resa tagen. Det e faktiskt mindre än en månad kvar till jag sticker och jag längtar så jag tror jag ska gå sönder!

1 kommentar:

Lotta sa...

GRYMT BRA JOBBAT!!!! *nu förtjänar vi verkligen en pilsner eller två..*