5 apr. 2010

Påskledig har jag varit!

Den långa helgen “går mot sitt slut och i backspegeln kan jag faktiskt säga att den blev över förväntan! Summerar man allt från början (ja från långfredagen då) så blev jag ordentligt mätt hos min ömma moder som “inte hade så mycket mat” i år. Jag fick förutom mor med sambo, träffa svåger och syster samt semisvägerskan och hennes sambo! Supertrevlig kväll som blev lite lagom sen!
påsk1
Påskafton firade jag hos min faster och farbror, som inte heller hon hade “så mycket mat”! Fick träffa farmor och den ömme fadern och syster (igen)! Kvällen spenderades förutom med att äta, med hockey trevlig samvaro!

På påskdagen va det så dags att sluta äta och börja träna! Funktionell träning i form av trädgårdsarbete med krattning, buskbeskäring, ännu mer krattning och släpandes av taggiga grenar är bara ett urval av det som genomfördes! En hel dag med frisk luft och kroppsarbete alltså! Och jag kan meddela att det känns lite i kroppen!

DSC00409 Kaffe i solen har jag hunnit med!

Idag, annandag påsk, har jag tagit hand om mitt hem och mina kläder. Lagat mat och matlådor till veckan som kommer samt konstaterat att vintern va på ett hastigt besök under dagen. Men nu verkar ordningen återställd och våren är på väg tillbaka!

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Japp, sannerligen "inte så mycket mat" i fredags... Jag var så mätt när vi kom hem att jag hade svårt att somna... ;-)