22 maj 2009

Spinning med lite strul

Sats i Liljeholmen, eller Marievik som det heter nu för tiden, bjuder på en absolut perfekt kombination av träning vid fredag lunch och eftersom undertecknad är ledig idag passade den träningen perfekt!

Spinning 45 minuter
Det hela började som det brukar med uppvärmning, en ovanligt kort uppvärmning men ändock en uppvärmning, sedan bar det iväg mot ett backigt pass. Men ungefär efter 10 minuters träning började det ringa oförskämt högt i spinningsalen. Det visade sig vara ett brandlarm i hela huset och för oss var det bara att hoppa av cykeln och gå ut på gatan.

Väl där ute, huttrandes i regnet, fick vi vänta på både brandbil och att larmet stängdes av. Vad det var som hade hänt vet jag inte, men det var ingen övning i alla fall så då måste man ta det på allvar.

När vi väl var inne i salen igen fick vi försöka “börja om” och återigen bli varma och när detta var uppnått bestämdes det enhälligt att hoppa över stretchen och köra på till klockan slog 12.

Core
Sen va det dags för lite Core träning. Jag gick in i salen och tänkte att jag skulle köra det jag kunde och hoppa över övningarna som på något sätt kopplade in handleden. Det gick inte alls och jag gick faktiskt från träningen efter 5 minuter vilket jag faktiskt aldrig har gjort innan. Men nån gång ska vara den första och idag har jag alltså både varit med om ett brandlarm och att avbryta en träning.

Lite nedslagen och irriterad gick jag ut från gymmet, köpte en underbart god Cesarsallad på restaurang Våg och gick igenom regnet bort till bussen. Nu ska jag vila handleden i ett par timmar och sen får vi se om det inte ska bli lite mer träning idag… den som lever får se!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hehe, jag tänkte väl att det kanske var du som satt på cykeln framför. Och då har jag ändå inte följt din blogg så noga, utan mest sett dig i Pumas blogg ibland :)

Jag tyckte det var en jättebra instruktör iaf - har inte provat det passet förr - även om det var trist att vi blev avbrutna.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Å så kom du inte fram och hälsade! *s* Va va va! Men visst va det jag! Nästa gång får du komma fram och säga hej!

Ja, jag tycker det passet är helt OK, trots att jag egentligen inte gillar när det inte finns någon "helhet" i passen! Sen var det trist att vi blev avbrutna, men sådant kan man ju inte styra över!